8.9.12

Aku Gagal Genggam Bara Api Sampai Jadi Abu

Aku 
Sedih Malu Celaru Keliru..
Aku terasa diri aku rendah sangat..
kurasakan segala ujian Mu padaku,
mungkin bukanlah aku orang yang selayaknya untuk menanggungnya..
ya Allah..
Kenapa Kau bebani diriku sebegini..
Semakin Berkurangan kudratku untuk menanggung segala
Tomahan,buruk sangka,cemuhan,kutukan 
dan
cacian..
Aku tidak setabah Rasulullah
Aku tidak segagah Khalid
Aku tidak sepintar Salman al-Farisi
Aku tidak setegas Umar
Aku tidak sededikasi Salehuddin
kenapa Kau pilih aku untuk menanggung ujian seberat ini..?
Ya Allah..
Aku ini cumalah hamba yang penuh
silap dan salahnya,
penuh dengan kekhilafan,
penuh dengan kelemahan..
aku tahu,tiadalah layaknya bagiku untuk
mempersoalkan segala ketentuanMu..
tapi..
aku ni cumalah 'Amad',
Yang Semakin tak mampu menahan mehnah ujian Mu..
Ingin saja aku berlari jauh-jauh daripada manusia.
mengasingkan diri, mendekati Mu.
aku ingin meluahkan perasaanku yang terpendam
pada Mu ya Allah..
Masih Layakkah aku ini?,
Insan kerdil yang telah lama melupakan mu.
Terima kasih..
Dugaan Mu,
Ujian Mu,
Mehnah Mu,
membuatkan aku mengenal apa itu Kepayahan,Keperitan Dan keinsafan.